anak2 murid

Friday, May 28, 2010

that what we call cuti episod ke-3

good story must be share to all la . korang nak dengar cite aku x . pas ni,mesti korang tumpang bangge ngan aku sekali .hehe ~

1 2 3
close your eyes .

yeahx .
berat aku still maintain
47 kg.
hehe
ps: gemuk or kurus nih

xtau la .
ape2 pn.
aku akan memaintain kan berat tu
xnk naek 50++ kg .
hahaha

tuh cite 1st. cite 2nd n lagi lagi.

sekarang nih aku ngah tunggu 2 debaran yg wow.
gile .
cam debaran AF8 lak .haha

1. 10th jun 2010
sape2 bdk2 uitm tau lah

2. 16th jun 2010
sape bdk2 yg intrview IPGM tau lahh

Ya Allah
kau makbulkan doa aku
aku doakan agar
aku berjaya and bergembira
di tarikh2 itu .

amin ~

you all too.
pray 4 me gak k.

-__- .

3rd and last kot 4 this episod

esok nak g wedding akak acap
ACAP!
aku nak makan sedap2
spagetti
MCD
haha

ps: demand kau elly . wedding
makan nasi minyak jeh la . ;p:p

ps: do i care huh ! pttttt ...

lirik lagu kebahagian dalam perpisahan Shahir AF8

Lirik Kebahagiaan Dalam Perpisahan - Shahir AF8

Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerna lantang terbaca dari muka
Kau dan daku sudah tiada
Keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang

Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan
Menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta pasti

Chorus:

Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar di sinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur

Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya, apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan..

Usah titis air mata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam
Tapi hanya berdiam
Kerna cuba menafi realiti

(ulang chorus)

Kebahagiaan.. dalam perpisahan..

shahir AF8 ingin jadi seperti Faizal Tahir

Kalau dikaji peringkat awal kerjaya seni kedua-dua penyanyi Faizal Tahir dan juara AF8 Ahmad Shahir Zawawi (gambar), mereka sebenarnya bermula dari kumpulan nasyid.

Faizal terlibat dalam kumpulan nasyid Mirwana manakala Shahir pula dengan Saujana.

Maka, tidak mustahil sekiranya Shahir ingin mencontohi jejak langkah Faizal yang telah melakar kejayaan demi kejayaan dalam industri seni hiburan. "Tidak salah kita mencuba kepada genre berbeza.. macam Faizal Tahir. Saya kira sebenarnya saya tidaklah berubah dari genre nasyid ke genre rock. "Ini kerana saya tidak terikat dengan mana-mana kumpulan. Sebenarnya saya gantikan ahli asal yang mungkin sibuk dengan kerjaya mereka pada tahun 2006," kata Shahir kepada mStar Online baru-baru ini.

Saujana dianggotai Aza (Azalinor Abdul Rahman), Idzu (Khairul Idzwan Baharin), Kimi (Mohd Hakimi Haji Harun), Ley (Faizul Hizal Ghazali) dan Pyan (Mohd Suffian Amrin) pada tahun 2005. Kemudian, Najer (Wan Najran Wan Mohd Noh) dan Shahir diserap masuk ke kumpulan tersebut yang telah menghasilkan lima album dengan satu album karaoke. Ia juga terlibat dalam lebih sepuluh album kompilasi bersama artis-artis terkenal di Malaysia. Antara albumnya, Saujana (1996), Saujana II (1998), Kembara Cinta (2000), Rahsia (2002), 5 Bintang (2004) dan Jalan Sehala (2005) bersama Nowseeheart. Ketika ditanya sama ada lagu nasyid bukan pilihannya lagi ekoran pembawaan muzik bergenre rock buat masa ini, Shahir menafikannya. Dia tetap gemar membawa lagu nasyid kerana mesej yang cuba disampaikan adalah positif. "Mesej sesebuah lagu seharusnya menghormati seseorang dan tidak mengaibkan imej orang lain," katanya. Tambahnya, lagu rock Ramli Sarip turut membawa mesej yang baik.

biodata scha Al-yahaya

NAMA SEBENAR: Sharifah Norazean Syed Mahadzir
TARIKH LAHIR: 30 Mei 1983
ASAL: Sungai Petani, Kedah
DARAH CAMPURAN: Arab (bapa) dan Cina (ibu)
KELUARGA: Anak kedua daripada empat beradik
DRAMA: Bella, Honeyz, Awan Dania, Naik Hantu, Awan Dania 2 dan Kita Carefree (setiap Isnin, jam 10 malam di Astro Ria)
FILEM: Antoo Fighter: Amukan Drakulat, Histeria, Papadom, Evolusi KL Drift 2, Libas (belum tayang), Awan Dania The Movie (bakal menjalani penggambaran) dan Aku Bukan Tomboy (bakal menjalani penggambaran)
PENGACARAAN: Chopp!, Sehati Sejiwa, Sehati Berdansa 3 dan Kata Kau (mulai 19 Jun, setiap Sabtu, jam 10 malam di Astro Ria)
KOMERSIAL: Rexona, Hotlink, Watson, Oral-B, Nokia, Celcom dan My EG
DUTA: Bio Essence

Sambung Baca: http://anizyn.blogspot.com/2010/05/biodata-profil-scha-al-yahya.html#ixzz0pHrl9xmL

biodata Ain AF8

Nama Penuh : Nadiawati Ainul Basir

Tarikh Lahir: 25 Jun 1986

Tempat Lahir: Hospital Duchest of Kent, Sandakan

Umur : 23 tahun

Jantina: Perempuan

Bangsa : Suluk/Dusun

Agama: Islam

Tinggi : 161cm Berat : 45kg

Status Perkahwinan: Bujang

Pekerjaan: Beautician (On Job Training), Luyang, Kota Kinabalu

Pendidikan Tertinggi: SPM

Adik Beradik: 8 orang (kedua)

Hobi: Menyanyi, main gitar, karaoke, mekap dan melukis

Gambar Peribadi: Mudah bergaul dan suka menyakat orang.

Tentang Ain AF8

Ceritakan pengalaman kali pertama anda menyanyi.
- Masa kecil-kecil dahulu ketika menyanyi di FunFair

Adakah anda pernah mengikuti kelas formal nyanyian?
- Tidak

Apakah bakat lain yang anda miliki?
- Boleh bermain gitar, melukis

Siapakah Bintang Akademi Fantasia pilihan anda?
- Stacy dan Farhan

Perkara paling menyedihkan yang pernah anda alami dalam hidup anda?
- Apabila mendapat tahu ayah disahkan sakit dan menghidap penyakit darah tinggi sehingga menyebabkan brain stroke dan hilang memori.

Apakah saat yang paling menggembirakan hidup anda?
- Terpilih jadi pelajar AF8

Apakah halangan terbesar yang pernah anda alami?
- Tidak mendapat kebenaran daripada ibu untuk mendaki Gunung Kinabalu

Senaraikan tiga peristiwa penting yang telah berlaku dalam hidup anda sepanjang tahun 2007-2009.
- 2007 - Sakit anemia
- 2008 - Putus cinta
- 2009 - Habis study

Apakah yang anda lakukan sekiranya tidak terpilih ke Akademi Fantasia?
- Masih bekerja sebagai make up artist dan beautician

Sekiranya anda dilahirkan semula. Siapakah anda?
- Masih ingin menjadi diri sendiri tetapi lebih baik dari sekarang

Sekiranya suara anda diambil kira, apakah perubahan yang ingin anda lakukan ke atas Malaysia dan kenapa?
- Saya ingin menjelajah ke seluruh negara dan menynyi dengan gaya yang tersendirii serta setaraf dengan luar negara dan buat lagu yang boleh diterima semua orang. Tak lah orang asyik minat dengan luar negara je.

Jika anda tersesat di dalam hutan apakah 3 barang yang paling anda perlukan? Kenapa.
- Mancis, parang, tikar – mancis boleh pakai untuk menyalakan api, parang untuk potong kayu dan semak-semak dan tikar untuk tidur.

Apakah hadiah paling istimewa yang pernah anda terima. Kenapa?
- Handphone Sony Ericson W580i dari ayah.. sangat cantik dan berwarna pink

Sekiranya anda diberi 3 permintaan, apakah yang anda inginkan? Kenapa?
- Kontrak rakaman
- Nak rumah di Kuala Lumpur
- Gitar Akustik Yamaha

Sebutkan tiga aset yang ada pada diri anda.
- Suara husky
- Boleh bermain gitar sambil bernyanyi
- Mata

Sambung Baca: http://anizyn.blogspot.com/2010/04/biodata-ain-af8.html#ixzz0pHrOuymH

Wednesday, May 26, 2010

that what we call cuti 2

1. facebooking all the time
(ramai2 add aku k)
2. tidur 9 hours . wt.
3. tengok Akademi polis
hahaha
4. jalan2 ngan kawan2 lah.
ok3.
aku suke gile cuti2 nih.

ada satu rahsia nih .

KUALA LUMPUR, 23 MEI 2010: Biarpun sudah berusaha sedaya-upaya untuk memberikan persembahan yang terbaik pada malam kemuncak konsert final Akademi Fantasia Musim Ke-8 (AF8), namun Adira, Daus, Maulana dan Iwan akhirnya terpaksa menerima hakikat bahawa gelaran sebagai Juara AF8 sememangnya bukan milik mereka.

Sebaliknya, ia menjadi milik mutlak rakan seperjuangan mereka, Shahir yang sebelum diramalkan bakal menyandang gelaran itu selepas Hafiz, Stacy, Mila, Faizal, Mawi, Zahid dan Vince. Lebih-lebih lagi bila melihat catatan jumlah peratus undian Shahir yang kelihatan jauh lebih tinggi meninggalkan peratus undian yang mereka perolehi pada minggu terakhir sebekum bermulanya konsert final AF8.

Begitupun, keempat-empat finalis ini mengakui tidak kecewa atau terasa hati dengan kegagalan mereka itu. Sebaliknya mereka mengakui berpuas hati dengan keputusan diumumkan pada malam itu. Ikuti apa kata mereka yang ditemui sewaktu sidang media sejurus selepas berkahirnya konsert final AF8yang berlangsung dengan jayanya di Stadium Putra Bukit Jalil, pada malam Sabtu lalu.

Adira (Naib Juara AF8)

Walaupun mendapat pujian daripada ketiga-tiga pengkritik iaitu Aznil Nawawi, Adlin Aman Ramlie dan Ning Baizura sewaktu menyanyikan lagu single, Ku Ada Kamu yang mana mereka turut melabelkan persembahannya bagikan seperti seorang seorang juara pada malam itu namun Adira tetap bersyukur kerana tetap berpeluang memenangi tempat yang kedua dalam pertandingan itu.

"Alhamdulilah kerana usaha saya selama berada dalam akademi ni lanmgsung tidak sia-sia. Saya juga berpuas hati dengan kejayaan sebagai Naib Juara AF8. Sesu ngguhnya saya tidak menyangka akan memperolehi kemenangan ini kerana persaingan yang ditampilkan semua fianlis yang lain amat sengit sekali.

"Apa-apa pun lepas ni, saya mahu terus berjaya dalam bidang nyanyian terutama dalam membawakan genre lagu R&B. Tapi jika diberi peluang membawakan lagu daripada genre muzik lain, saya akan cuab sebaik mungkin," katanya yang menjadi satu-satunya peserta wanita tunggal yang dipilih menjadi finalis Top 5 AF8 ini," katanya.

Daus (Tempat Ketiga AF8)

Daus yang hanya mampu mendapat tempat ketiga dalam kosnert final AF8 ini turut bersyukur kerana sasarannya untuk meraih kedudukan dalam senarai keputusan Top 3 itu sudah pun tercapai.

"Sebenarnya sasaran saya bila dah sampai ke konsert akhir memang nak dapat Top 3. Alhamduliah saya puas hati sangat sebab sasaran saya dah tercapai pada malam ini," katanya.

Dia yang begitu gembira dengan pencapainnya malam itu bercita-cita mahu meneruskan dengan band muziknya yang telah wujud sebelum dia menyertai Akademi Fantasia lagi

"Selepas ini saya mahu teruskan bersama dengan band saya iaitu 9 tree'O' kerana dah banyak lagu-lagu yang dicipta sebelum ini. Kalau boleh saya mahu ketengahkan muzik saya melalui band saya sendiri. Selain itu, dimurahkan rezeki saya juga mahu membuka production saya sendiri seperti KRU, " katanya lagi.

Maulana (Tempat Ke-4 AF8)

Maulana yang sudah pun meramalkan kemenangan Shahir, Adira dan Daus sebagai pemenang Top 3 bagaimanapun agak terkejut apabila mendapat tahu bahawa dia berjaya memperolehi tempat keempat dalam pertandingan itu.

"Saya memang dah menjangka Shahir akan menjadi juara malam ini dan jangkaan saya betul. Tapi, saya langsung tidak sangka saya boleh mendapat tempat yang keempat. Saya ingat saya akan dapat tempat kelima," katanya.

Dia bagaimanapun berazam untuk terus mengetengahkan muzik jazznya yang tersendiri tanpa dipengaruhi mana-mana artis yang lain lain.

"Selepas ini saya memang betul-betul mahu mengetengahkan muzik jazz saya mengikut cara saya sendiri dan saya berasa beruntung sekali kerana dalam musim AF kali ini, saya berpeluang mengetengahkan minat dan genre saya sendiri ," kata Maulana.

Iwan (Tempat Ke-5 AF8)

Iwan yang menerima banyak pujian menerusi persembahannya dalam konsert final AF8 ini turut berbangga dengan kejayaan itu.

berbanding konsert mingguan yang lain walaubagaimanpun berbangga walaupun mendapat tempat ke lima pada malam itu pernah bercita-cita untuk menjdai seorang pelakon suatu hari nanti.

"Walaupun saya hanya berjaya dapat tempat ke-5 tetapi saya tetap berbangga. Kerana bukan mudah untuk sampai ke tahap ini kerana semua finalis telah berikan persembahan yang terbaik menerusi genre muzik masing-masing dan saya juga dah buat yang terbaik untuk malam final tadi.

"Perangcangan saya lepas ini sudah tentu mahu meneruskan bidang nyanyian. Pada waktu yang sama, saya mahu mencuba dalam bidang lakonan kerana minat dalam bidang lakonan sudah lama wujud dalam diri saya," katanya yang menggemari watak jahat kerana ia lebih mencabar.

i want to apologise for all my fault

this word i dedicate
to all my friend and everybody
that i think i made fault
to you..

As life goes on
I'm startin to learn more and more about responsibility
And I realize that everything I do is affectin the people around me
So I wanted to take this time out
to apologize for things that I've done
and things that haven't occured yet
And things that they don't want to take responsibility for

sorry for everything .

you make me SMILE



you make me SMILE
like a sun

sing like a bird

dizzy in my head
spin like a record

crazy on the sunday nite


you make me dance
like a fool

forget how to breath

shine like a gold

buzz like a bee

YOU MAKE ME SMILE =)

that what we call cuti

1st day
meronggeng with buddies
makan.gelak2.shopping.
gossip2

Sunday, May 23, 2010

interview da lepas

syukur
aku da lepas dah interview

IPGM

ok lah tadi.
INSAK
DISCUSSION
INDIVIDU

aku harap aku pass interview
ni dan blaja kat
IPGM mane2 pn
next sem

AMIN .

tapi aku tengok saingan tadi
ramai lahh
ade yang baru pas matrik
student UIA PJ
chinese indian
10a+
waaa~

xpe3
hope aku dapat lah
amin.
YA ALLAH
bantu aku

16 JUN ..

saya dah xde keje,,







lokasi : kedai lah.
mood: cuak nak intrview .

Thursday, May 20, 2010

kejadah aku time cuti nih.

aku boring time cuti nih
so,aku pun edit lah pic2 aku.
kat picnik.com
try laa..

memory di kfc

date: 20 mei 2010
day: khamis
venue: kfc

memori emas kita
hitam puteh lg bahagia


i love all of you.
my buddies
ps: reunion jadi k?
hehe



Wednesday, May 19, 2010

they are mine


they are mine
i love them.


Monday, May 17, 2010

memoir thing ke3

praise to Allah
i got an
interview to
IPGM

24th Mei 2010
ouh,i dont know what to say
syukur Alhamdulilah
1 step has completed
just 1 step
to pass the
interview

Ya Allah,
help me
i hope i will do the best
during interview
i hope the person
who interviewed me
is such a kind person
i hope
he will help me
to pass the interview
Amin.

I hope nex sem
i will study in IPGM
bye UItm.

Amin .

tips menghadapi temuduga

Beberapa kajian yang dijalankan telah menunjukkan salah satu punca utama kegagalan seseorang untuk mendapat pekerjaan adalah disebabkan kelemahan ketika menghadiri temuduga. Masalah itu bukan sahaja dihadapi mereka yang berpendidikan rendah dan menengah malah turut melibatkan golongan berpendidikan tinggi atau graduan. Beberapa sebab telah dikenalpasti menjadi punca mengapa masalah itu berlaku. Antaranya:

+ calon tidak mengadakan persediaan yang secukupnya utk menghadiri temuduga

+ kurang pendedahan dengan situasi seperti itu

+ kurang keyakinan terhadap kemampuan diri sendiri

+ tidak memahami kod etika berpakaian ketika menghadiri temuduga

+ gagal menyiapkan diri untuk menjadi pendengar dan penjawab soalan yang baik

+ kurang tumpuan

+ terlalu berserah pada takdir

+ terlalu yakin sehingga merendahkan penemuduga

+ tidak mahu belajar daripada mereka yang lebih berpengalaman

+ kurang memahami etika atau adab ketika menghadiri temuduga

+ tiada inisiatif sendiri untuk mengadakan latihantubi

+ dan sebagainya...


Jadi, bagi membantu mengatasi kelemahan² ini, kami mengumpul dan mengenalpasti punca² kelemahan tersebut serta memberikan beberapa tips atau panduan kpd anda semua bagaimana cara yang terbaik utk menghadiri temuduga. Di antara soalan² yg lazim ditanya adalah seperti berikut:


Soalan : Apakah yg perlu anda lakukan sebelum menghadiri sesuatu sesi temuduga ?


Jawapan :

+ Kenalpasti sebanyak mungkin berkenaan kehendak majikan

+ Selidik profail syarikat atau panel penemuduga

+ Buat persediaan berhubung dengan soalan² yg berkemungkinan ditanya berhubung dengan jawatan yang dipohon

+ Latih tubi soalan² tersebut dgn jawapan² yg tepat dan munasabah

+ Jgn berlatih menghafal segala soalan yang disediakan di dalam buku secara bulat²


Soalan : Apakah faktor penentu yang sering dititikberatkan oleh majikan, dan bagaimanakah ianya boleh disesuaikan dengan sesi temuduga ?


Jawapan :

+ Sikap positif terhadap pekerjaan

+ Cekap di dalam bidang pekerjaan yang dipilih

+ Kebolehan berkomunikasi secara tulisan dan percakapan

+ Kebolehan berhubung di pelbagai peringkat dan jawatan

+ Yakin

+ Kebolehan untuk berfikir secara kritikal dan mempunyai kemahiran untuk menyelesaikan sebarang permasalahan yang timbul

+ Fleksibel

+ Mempunyai motivasi diri yang tinggi

+ Berkeupayaan untuk memimpin

+ Boleh bekerja secara berkumpulan


Soalan : Bagaimanakah kod pakaian anda ketika menghadiri sesi temuduga ?


Jawapan :

Banyak yang telah diperkatakan dengan "berpakaian untuk kejayaan". Antara yang tidak elok utk kedua pihak iaitu calon dan penal temuduga ialah:


+ Tindik telinga atau badan yang mudah dilihat

+ Tatoo atau menanda badan secara kekal dan mudah dilihat

+ Pemakaian pewangi secara berlebihan Yang tidak elok utk lelaki:

+ Pemakaian pakaian yang tidak padan meliputi warna pakaian, jenis pakaian dan jenis tali leher + Berambut panjang dan berekor

+ Mewarnakan rambut dengan warna² tertentu yang menyakitkan mata Yang tidak elok utk wanita:

+ Pemakaian pakaian spt lelaki

+ Pemakaian jel

+ Menyimpan kuku yang terlalu panjang

+ Pemakaian alat solek secara berlebihan


Soalan : Bagaimanakah cara bijak utk mempergunakan masa yang diberi kpd anda utk memperkenalkan diri dan seterusnya mewujudkan keserasian ?


Jawapan : Cuba secaya mungkin mencari topik² yang disukai oleh panel temuduga. Cuba perhatikan keadaan sekeliling bilik temuduga atau gaya panel penemuduga berketerampilan untuk mendapatkan sedikit panduan mengenai topik² yg disukai.


Soalan : Perlukah anda membawa sesalinan resume utk menghadiri temuduga ?


Jawapan : Perlu !! Berikan resume kepada panel penemuduga dan jika perlu, bawa salinan lebih sekiranya panel penemuduga gagal menemui salinan resume yang telah diberikan oleh anda terdahulu. Sekiranya anda mempunyai portfolio kerjaya yang menerangkan secara terperinci tentang tanggungjawab anda di dalam sesuatu pekerjaan terkini atau terdahulu, sila bawa dan berikan kepada panel penemuduga.


Soalan : Apakah perkara² lain yang penting dilakukan oleh calon semasa sedang menghadiri sesi temuduga ?


Jawapan :

+ Ekspresi muka - Senyuman

+ Ekspresi badan - Duduk dengan tegak


Soalan : Apakah perkara yang tidak baik dan tidak patut berhubung pergerakan badan yang boleh mengagalkan setiap sesi temuduga ?


Jawapan :

+ Jawapan secara bersahaja spt "a ah" dan sebagainya

+ Bercakap secara terlalu lembut

+ Memegang muka, mulut dan mengeliatkan kepala

+ Berpeluh secara berlebihan

+ Merokok

+ Mengunyah gula² getah

+ Menggoyangkan kaki

+ Bermain dengan pensil sambil mengaju-ajukan tangan

+ Bersiul

+ Menjegilkan mata

+ Membersihkan kuku

+ Menggunakan slang ketika menjawab soalan

+ Menggunakan nama panel penemuduga

+ Memegang dan bermain dengan barang² yang ada di meja panel penemuduga

+ Mengusik-usik rambut

+ Memotong percakapan panel penemuduga


Soalan : Apakah cara yang terbaik utk menunjukkan bahawa anda berkeinginan utk mendapatkan peluang pekerjaan yang ditawarkan ?


Jawapan : Senyuman yg ikhlas, tegas dan konsisten Soalan : Apakah cara yang terbaik utk menunjukkan bahawa anda yakin ketika menghadiri sesi temuduga ?


Jawapan : Suara yang terang, tegas dan mantap


Soalan : Apakah jenis² temuduga yang sering dilakukan ketika ini ?


Jawapan :

+ Temuduga berasaskan kelakuan

+ Temuduga berasaskan kepada isu

+ Temuduga berasaskan kumpulan

+ Temuduga berasaskan tekanan stress


Di bawah ini adalah beberapa tips dan panduan yang boleh digunakan ketika anda menghadiri sesi temuduga:

Apakah cara terbaik utk mempamerkan/menunjukkan keinginan anda terhadap jawatan yang dipohon semasa temuduga ?


Tip 1 : Mesra, sentiasa tersenyum Apakah cara terbaik mempamerkan keyakinan anda semasa ditemuduga ?


Tip 2 : Tegas, suara yang kuat Terangkan mengenai diri anda.


Tip 3 :

+Jangan ceritakan mengenai diri/kehidupan anda

+ Berikan ringkasan mengenai latarbelakang pendidikan, pengalaman di dalam pekerjaan yang lalu adalah sangat membantu dengan permohonan perkerjaan anda Apakah kekuatan/kelebihan anda /


Tip 4 : Beritahu mengenai kelebihan yang ada pada diri anda dan bagaimana ia boleh membantu di dalam pekerjaan yang anda pohon. Apakah kelemahan anda ?


Tip 5 : Pilihan utk menjawab soalan sebegini (jawapan yang negatif tetapi sebenarnya bagus/positif):

+ Saya kekadang kurang sabar, tetapi ia membuatkan saya bekerja dengan lebih baik

+ Bila saya memulakan sesuatu projek atau tugasan baru, kadangkala saya lupa makan tengahari

+ Disebabkan saya adalah seorang yang sukakan kesempurnaan, kadangkala ia sukar kerana saya rasakan orang lain tidak dapat memberikan yang terbaik sepertimana diri saya Berikan jawapan negatif yang tiada kesinambungan dan kaitan dengan pekerjaan anda itu

+ Saya bukan pengeja yang bagus, jadi saya selalu bawa kamus bersama saya

+ Yakinkan penemuduga bahawa tiada kelemahan yang tak boleh anda atasi sekiranya anda diberi jawatan tersebut

+ Beritahu juga, sekiranya terdapat kekurangan/kelemahan anda akan menanganinya dan belajar dari pengalaman itu Mengapa syarikat ini perlu mengambil anda bekerja ?


Tip 6 : Terangkan tentang sumbangan yang boleh anda beri kepada syarikat di samping kualiti-kualiti kerja yang lain yang boleh anda lakukan


Sumber : Panduan & Tips Menghadiri Temuduga oleh Jabatan Tenaga Kerja Semenanjung Malaysia, Kementerian Sumber Manusia

Sunday, May 16, 2010

arghh . ?

PIMPLE!!

time nih la kau nak muncul
kat merata2 tempat
waa.
camne nih?

Thursday, May 13, 2010

2nd memoir during sem break

jalan jalan sekitar sekolah

day : Thursday
date : 13th May 2010

miss our malay's teacher Pn Juwita
ily **
we are Ironwomen
miss this memoir
buddies

ily them so much
purpose to go to school
because we want to take
our sijil SPM

dayah:uitm melaka
aku:uitm melaka
pika: matrik perak
ziera: matrik n9
nina: uitm johor

Wednesday, May 12, 2010

1st memoir during sem break

KFC time!

reza khusyuk minum pepsi
pic time
bestiee ziera
my classmate
i love this memoir.
ily my frens
acap.reza.zira
acap: Aimst
reza: KMNS
zira: KMNS
jum g hang out lagi k.




Tuesday, May 11, 2010

Alice in Wonderland


i get crazy with this movie lahh
ily Alice.
fantastic movie.

komen sikit: cerita ini sgt best.i like i damn..i xpnh pn miss tgk cite ni since thun 1903 lg.kalau korang xcaye,bkk youtube,pastu klik kat Alice in Wonderland 1903.Memang best lahh even quality bad sikit.huhu

sem break

what should i do during
sem break ha?
i dont plan anything yet lah.
buddies,
come and give ur opinion

i want to watch latest movie in GSC
but,what latest movie in cinema ha?
Alice in the Wonderland( like )
shopping with my friends.
yeahx.of course lahh.
but i dont have any money.
someone! please lend me ur
money.hehe
sleep 16 hours
studying 4 new chapter.
hm,i dont have mood la
to study during holiday time
study when exam time ya.haha
kata2 : best student =))
ronda2 kota london
remember this word!!
jungle trekking with pacat,
lintah.
arghhh .
sing along with taylor swift
love story
ps:ily taylor swift
not suzuki swift
la en john ..
haha :D

get ROXY stuffs .

i hope i will enjoy my sem break with more memorable thing n memory
ily3x.
ohh,i forget about it
i have appointment with dentist la
hopely my teeth will be more
better. haha

and of course,i hope i will get good pointer in
my Final Exam
amin~

session July-Nov 2010
will be more happily and better better

lots of love
elleyayah

Adamaya vs I'm not Single


elly nak habaq 1 story kat hampa semua nih .
actually kan,slot akasia
Adamaya kt channel TV3
tu kan adalah
kesinambungan dari
filem I'm not Single

awat?
hampa x believe!!
not believe.
believe it..

kalau hmpa perasan kan
lagu tema same lahh
dakmie yang terindah

pastu nama pelakon
pun same
adam farid kamil
maya lisa surihani


Monday, May 10, 2010

Adamaya – Akasia TV3 ; Kisah Cinta Tiga Segi & Perkahwinan aturan Keluarga

Siapa tengok drama queen baru dalam slot Akasia TV3 jam 6.30 –7.30 pm?

Aku baru jer berpeluang nak tengok drama queen Adamaya ni petang tadi..kiranya episod ke-2 laa… Cerita ni adalah cerita yang menggantikan slot Akasia TV3 ni selepas Na O Mei yang ending dia sangat kelakar dengan kad yang besar, men print2 jer..kalo lukis potret ke apa ke, besh laa jugak.... Saja nak buat Na O Mei 2 laa tu kan…Taktik bisnes betul!!

Apa pulak kisah dalam drama Adamaya ni??

Drama Adamaya mempunyai 23 episod sahaja yang di adaptasikan dari Filem popular iaitu “I’m Not Single” (lakonan Lisa Surihani dan Farid Kamil, diarahkan oleh Pierre Andre) keluaran Metrowealth International Group (MIG) ,syarikat yang dimiliki oleh penerbit terkenal David Teo. Drama arahan Feroz Kadir ini diteraju oleh Hussein Ruffedge sebagai Adam dan Lisa Surihani sebagai Maya..so dari situlah timbulnya Adamaya tu…

ADAM + MAYA = ADAMAYA

Pelakon-pelakon lain yang juga terlibat dalam drama ini juga ialah Faizal Yusup, Diana Amir, Hamidah Wahab, Puteri Mardiana, Dian P.Ramlee, Mustapha Kamal, Hafizudin, dan ramai lagi.

Sinopsis Adamaya …

Ia mengisahkan Adam dan Maya dijodohkan keluarga masing-masing atas sebab yang kukuh. Selepas kahwin, Adam membawa Maya berbulan madu di kabin kegemarannya di kawasan pendalaman untuk mengenali Maya lebih dekat lagi.

Barulah Adam tahu isterinya suka berjalan dalam tidur dan rasa bertanggungjawab menjaga keselamatan isterinya walaupun Maya tidak menyukainya. Bagaimanapun, Adam sedar bulan madu mereka bukan hanya berdua, tetapi ada orang ketiga, Dani yang sentiasa mengintip mereka.

Dani adalah kekasih Maya di universiti dan dia sering mendesak Maya meninggalkan suaminya, tetapi Maya enggan kerana babitkan keluarga. Adam pula melayan Maya dengan baik. Beberapa tahun berlalu, mereka bahagia dengan kehadiran anak lelaki berusia empat tahun namun rumah tangga Adam dan Maya bergolak dengan kehadiran Dani yang berusaha pelbagai cara untuk mendapatkan Maya. Dani juga sanggup menceraikan isterinya kerana cintanya pada Maya.

p/s: nasib baik hero dia sein, bukan farid kamil, kalo tidak konpem aku xkuasa nak tengok…hehe

yang terindah-Dakmie ( ost Adamaya)


Semenjak kau hadir dalam hidupku
Tiada lagi keresahan Kau mengetuk pintu hatiku
Tanpa sedar hingga ku izinkan

Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia

Hingga aku terasa indah
Maaf jikaku tidak sempurna
Tika bahagia mula menjelma
Bila keyakinan datang merasa

Kasih disalut dengan kejujuran
Mencintai dirimu Merindui dirimu
Memiliki dirimu

Hingga akhir hayat bersama kamu
Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa

Kau yang ilhamkan bahagia
Hingga aku terasa indah
Kau yang bernama cinta
Hingga aku rasa indah

Sunday, May 9, 2010

Egyption Potion-Men & Women

MEN CELEBRITIES
1. Inspired by Instinct, David Beckham
2. Inspired by Unforgivable, Sean John
3. Inspired by True Star, Enrique Iglesias
4. Inspired by Jordan, Michael Jordan
5. Inspired by Adventure, Ewan McGregor
6. Inspired by Life, Andre Agassi
7. Inspired by Blue Seduction, Antonio Banderas
8. Inspired by He, Usher

WOMEN CELEBRITIES

1. Inspired by M, Mariah CareY

2. Inspired by Lovely, Sarah Jessica Parker

3. Inspired by Curious, Britney Spears

4. Inspired by Kate, Kate Moss

5. Inspired by Show Time, Kylie Minoque

6. Inspired by Paris Hilton, Paris Hilton

7. Inspired by Black Pearl, Elizabeth Taylor

8. Inspired by Glow, Jennifer Lopez




SET 1 - FOR WOMEN

1.Inspired by Escape, Calvin Klein
2.Inspired by Romance LPV, Ralph Lauren
3.Inspired by Pleasure, Estee Lauder
4.Inspired by Jennifer, Jennifer Lopez
5.Inspired by For Her, Narciso Rodrigues
6.Inspired by Baby Doll, Yves Saint Lauren
7.Inspired by Cool Water for Women, Davidoff
8.Inspired by Apple Blossom, Body Shop



SET 2 - FOR WOMEN


1.Inspired by Tresor, Lancome
2.Inspired by Envy, Gucci
3.Inspired by Heaven, One Drop Perfumes
4.Inspired by Eternity for Women, Calvin Klein
5.Inspired by Gloria, Cacharel
6.Inspired by Miracle, Lancome
7.Inspired by J'adore, Dior
8.Inspired by Intense, Hugo BosS


SET 3 - FOR WOMEN

1.Inspired by CK Be, Calvin Klein
2.Inspired by No.5, Chanel
3.Inspired by Light Blue, Dolce & Gabbana
4.Inspired by Vanilla Musk, Coty
5.Inspired by Sunflower, Elizabeth Arden
6.Inspired by Women Boss, Hugo Boss
7.Inspired by Palace, Paris Hilton
8.Inspired by Poeme, Lancome


SET 4 - FOR WOMEN




1.Inspired by Coco Mademoiselle, Chanel
2.Inspired by Aqua di Gio (Women), Giorgio Armani
3.Inspired by Lolita Lempicka, Lolita Lempicka
4.Inspired by Baby Jesz, One Drop
5.Inspired by Gold, Amouage
6.Inspired by Montana "Parfum de Peau", Montana
7.Inspired by Yohji, Yohji Yamamoto
8.Inspired by Amarige, Givenchy

SET 1 - FOR MEN



1.Inspired by Blue Jeans, Versace
2.Inspired by CK One, Calvin Klein
3.Inspired by Eternity, Calvin Klein
4.Inspired by Polo Sport, Ralph Lauren
5.Inspired by Acqua di Gio, Calvin Klein
6.Inspired by Issey Miyaki, Issey Miyaki
7.Inspired by Hugo Men, Hugo Boss
8.Inspired by Pour Homme, Paco Rabbane

SET 2 - FOR MEN



1.Inspired by Boss Signature, Hugo Boss
2.Inspired by Tuscany per Uomo, Aramis
3.Inspired by Cool Water, Davidoff
4.Inspired by Drakkar Noir, Guy Laroche
5.Inspired by L'Eau d'lssey pour Homme, Issey Miyake
6.Inspired by Allure Pour Homme, Chanel
7.Inspired by Le Male, J.P. Gaultier
8.Inspired by Pleasures for Men, Estee Lauder






wangian yg murah tp berkualiti

One Drop Perfumes merupakan haruman yang hampir sama dengan jenama antarabangsa. Ia didatangkan dalam bentuk pati minyak wangi Tanpa Alkohol. Oleh itu ia lebih wangi dan kekal lebih lama. Terdapat lapan botol kecil 2.75ml berlainan jenis haruman dalam satu set kotak. Ramai telah memakainya dan secara keseluruhannya mereka berpuashati dengan baunya serta jangkamasa baunya bertahan. Mengapa tidak anda mencubanya...Cuba dahulu baru tahu!!!

Kenapa Perlu Memiliki Perfume Egyptian Potion?


* Harga sangat murah, hanya RM40!
* Pati minyak, tiada alkohol dan campuran air!
* Boleh dibawa sembahyang
* Packing yang sungguh cantik, sesuai dijadikan hadiah!
* Roll-on, mudah digunakan!
* Hanya gunakan sedikit, wangi seharian berpanjangan!

3 SEBAB ANDA PERLU DAPATKAN ONE DROP PERFUME!


1.Minyak wangi ini sememangnya wangi. Hanya roll-on, baunya akan berpanjangan seharian.
2.Harga yang sangat murah. Hanya RM40 untuk sekotak.
3.Harga yang sangat bernilai untuk wang anda! Dengan pembelian sekotak, anda akan mendapat 8 haruman yang berbeza. Hari ini pakai haruman lain, esok haruman lain. Menguntungkan bukan?



6 SET WANGIAN UNTUK PILIHAN ANDA



1.SET HIJAU(WANITA)


Jenis Lembut

Wangian Yang Terdapat Di Dalamnya:
1. Inspired by Escape, Calvin Klein
2. Inspired by Romance, Ralph Lauren
3. Inspired by Pleasure, Estee Lauder
4. Inspired by Still, Jennifer Lopez
5. Inspired by For Her, Narciso Rodrigues
6. Inspired by Baby Doll, Yves Saint Lauren
7. Inspired by Cool Water for Women, Davidoff
8. Inspired by Apple Blossom, Body Shop



2.SET UNGU(WANITA)


Jenis Strong & Romantik

Wangian Yang Terdapat Di Dalamnya:
1. Inspired by Tresor, Lancome
2. Inspired by Envy, Gucci
3. Inspired by Kenzo Flower, Kenzo
4. Inspired by Eternity for Women, Calvin Klein
5. Inspired by Gloria, Cacharel
6. Inspired by Miracle, Lancome
7. Inspired by J’adore, Dior
8. Inspired by Intense, Hugo Boss



2.SET MERAH(WANITA)


Jenis Tidak Terlalu Keras & Tidak Terlalu Lembut

Wangian Yang Terdapat Di Dalamnya:
1. Inspired by CK Be, Calvin Klein
2. Inspired by No.5, Chanel
3. Inspired by Light Blue, D&G
4. Inspired by Vanilla Musk, Coty
5. Inspired by Sunflower, Elizabeth Arden
6. Inspired by Women Boss, Hugo Boss
7. Inspired by Palace, Paris Hilton
8. Inspired by Poeme, Lancome



2.SET JINGGA(WANITA)




Jenis Lembut


Wangian Yang Terdapat Di Dalamnya:
1. Inspired by CocoMademoiselle, Chanel
2. Inspired by Aqua di Gio (Women), Giorgio Armani
3. Inspired by Lolita Lempicka, Lolita Lempicka
4. Inspired by Baby Jesz, One Drop
5. Inspired by Gold, Amouage
6. Inspired by Montana”Parfum de Peau”, Montana
7. Inspired by Yohji, Yohji Yamamoto
8. Inspired by Amarige, Givenchy



2.SET BIRU(LELAKI)




Jenis Strong & Rock


Wangian Yang Terdapat Di Dalamnya:
1. Inspired by Black, Bvlgari
2. Inspired by Blue Jeans, Versace
3. Inspired by CK One, Calvin Klein
4. Inspired by Eternity, Calvin Klein
5. Inspired by Polo Sport, Ralph Lauren
6. Inspired by Acqua di Gio, Calvin Klein
7. Inspired by Issey Miyaki, Issey Miyaki
8. Inspired by Hugo Men, Hugo Boss



2.SET KUNING(LELAKI)




Jenis Lembut


Wangian Yang Terdapat Di Dalamnya:
1. Inspired by Boss Signature, Hugo Boss
2. Inspired by Echo, Davidoff
3. Inspired by Tuscanyper Uomo, Aramis
4. Inspired by Cool Water, Davidoff
5. Inspired by Drakkar Noir, Guy Laroche
6. Inspired by Allure Pour Homme, Chanel
7. Inspired by Le Male, J.P. Gaultier
8. Inspired by Pleasures for Men, Estee Lauder




TEMPAHAN SECARA ONLINE - LEBIH MUDAH DAN CEPAT


Apa yang penting,

ANDA MEMANG MAMPU MEMILIKINYA!!

Sudah ramai yang menggunakan EP di mana- mana. Kini EP menjadi kegilaan remaja, pelajar IPT, warga bekerja, adik- adik di sekolah pun dah ramai yang cuba!! So, apa tunggu lagi?

DAPATKANNYA SEKARANG JUGA!!


untuk keterangan lanjut,sila emelkan keelle.yayah@yahoo.com.

call di talian 013-3568665

atau kunjungi kedai kami di no 2,Jln Lintang,73400 Gemas,Negeri Sembilan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2012 Reserved to Ellyayah
Design by Kay SBK