anak2 murid

Friday, May 28, 2010

that what we call cuti episod ke-3

good story must be share to all la . korang nak dengar cite aku x . pas ni,mesti korang tumpang bangge ngan aku sekali .hehe ~

1 2 3
close your eyes .

yeahx .
berat aku still maintain
47 kg.
hehe
ps: gemuk or kurus nih

xtau la .
ape2 pn.
aku akan memaintain kan berat tu
xnk naek 50++ kg .
hahaha

tuh cite 1st. cite 2nd n lagi lagi.

sekarang nih aku ngah tunggu 2 debaran yg wow.
gile .
cam debaran AF8 lak .haha

1. 10th jun 2010
sape2 bdk2 uitm tau lah

2. 16th jun 2010
sape bdk2 yg intrview IPGM tau lahh

Ya Allah
kau makbulkan doa aku
aku doakan agar
aku berjaya and bergembira
di tarikh2 itu .

amin ~

you all too.
pray 4 me gak k.

-__- .

3rd and last kot 4 this episod

esok nak g wedding akak acap
ACAP!
aku nak makan sedap2
spagetti
MCD
haha

ps: demand kau elly . wedding
makan nasi minyak jeh la . ;p:p

ps: do i care huh ! pttttt ...

lirik lagu kebahagian dalam perpisahan Shahir AF8

Lirik Kebahagiaan Dalam Perpisahan - Shahir AF8

Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerna lantang terbaca dari muka
Kau dan daku sudah tiada
Keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang

Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan
Menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta pasti

Chorus:

Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar di sinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur

Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya, apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan..

Usah titis air mata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam
Tapi hanya berdiam
Kerna cuba menafi realiti

(ulang chorus)

Kebahagiaan.. dalam perpisahan..

shahir AF8 ingin jadi seperti Faizal Tahir

Kalau dikaji peringkat awal kerjaya seni kedua-dua penyanyi Faizal Tahir dan juara AF8 Ahmad Shahir Zawawi (gambar), mereka sebenarnya bermula dari kumpulan nasyid.

Faizal terlibat dalam kumpulan nasyid Mirwana manakala Shahir pula dengan Saujana.

Maka, tidak mustahil sekiranya Shahir ingin mencontohi jejak langkah Faizal yang telah melakar kejayaan demi kejayaan dalam industri seni hiburan. "Tidak salah kita mencuba kepada genre berbeza.. macam Faizal Tahir. Saya kira sebenarnya saya tidaklah berubah dari genre nasyid ke genre rock. "Ini kerana saya tidak terikat dengan mana-mana kumpulan. Sebenarnya saya gantikan ahli asal yang mungkin sibuk dengan kerjaya mereka pada tahun 2006," kata Shahir kepada mStar Online baru-baru ini.

Saujana dianggotai Aza (Azalinor Abdul Rahman), Idzu (Khairul Idzwan Baharin), Kimi (Mohd Hakimi Haji Harun), Ley (Faizul Hizal Ghazali) dan Pyan (Mohd Suffian Amrin) pada tahun 2005. Kemudian, Najer (Wan Najran Wan Mohd Noh) dan Shahir diserap masuk ke kumpulan tersebut yang telah menghasilkan lima album dengan satu album karaoke. Ia juga terlibat dalam lebih sepuluh album kompilasi bersama artis-artis terkenal di Malaysia. Antara albumnya, Saujana (1996), Saujana II (1998), Kembara Cinta (2000), Rahsia (2002), 5 Bintang (2004) dan Jalan Sehala (2005) bersama Nowseeheart. Ketika ditanya sama ada lagu nasyid bukan pilihannya lagi ekoran pembawaan muzik bergenre rock buat masa ini, Shahir menafikannya. Dia tetap gemar membawa lagu nasyid kerana mesej yang cuba disampaikan adalah positif. "Mesej sesebuah lagu seharusnya menghormati seseorang dan tidak mengaibkan imej orang lain," katanya. Tambahnya, lagu rock Ramli Sarip turut membawa mesej yang baik.

biodata scha Al-yahaya

NAMA SEBENAR: Sharifah Norazean Syed Mahadzir
TARIKH LAHIR: 30 Mei 1983
ASAL: Sungai Petani, Kedah
DARAH CAMPURAN: Arab (bapa) dan Cina (ibu)
KELUARGA: Anak kedua daripada empat beradik
DRAMA: Bella, Honeyz, Awan Dania, Naik Hantu, Awan Dania 2 dan Kita Carefree (setiap Isnin, jam 10 malam di Astro Ria)
FILEM: Antoo Fighter: Amukan Drakulat, Histeria, Papadom, Evolusi KL Drift 2, Libas (belum tayang), Awan Dania The Movie (bakal menjalani penggambaran) dan Aku Bukan Tomboy (bakal menjalani penggambaran)
PENGACARAAN: Chopp!, Sehati Sejiwa, Sehati Berdansa 3 dan Kata Kau (mulai 19 Jun, setiap Sabtu, jam 10 malam di Astro Ria)
KOMERSIAL: Rexona, Hotlink, Watson, Oral-B, Nokia, Celcom dan My EG
DUTA: Bio Essence

Sambung Baca: http://anizyn.blogspot.com/2010/05/biodata-profil-scha-al-yahya.html#ixzz0pHrl9xmL

biodata Ain AF8

Nama Penuh : Nadiawati Ainul Basir

Tarikh Lahir: 25 Jun 1986

Tempat Lahir: Hospital Duchest of Kent, Sandakan

Umur : 23 tahun

Jantina: Perempuan

Bangsa : Suluk/Dusun

Agama: Islam

Tinggi : 161cm Berat : 45kg

Status Perkahwinan: Bujang

Pekerjaan: Beautician (On Job Training), Luyang, Kota Kinabalu

Pendidikan Tertinggi: SPM

Adik Beradik: 8 orang (kedua)

Hobi: Menyanyi, main gitar, karaoke, mekap dan melukis

Gambar Peribadi: Mudah bergaul dan suka menyakat orang.

Tentang Ain AF8

Ceritakan pengalaman kali pertama anda menyanyi.
- Masa kecil-kecil dahulu ketika menyanyi di FunFair

Adakah anda pernah mengikuti kelas formal nyanyian?
- Tidak

Apakah bakat lain yang anda miliki?
- Boleh bermain gitar, melukis

Siapakah Bintang Akademi Fantasia pilihan anda?
- Stacy dan Farhan

Perkara paling menyedihkan yang pernah anda alami dalam hidup anda?
- Apabila mendapat tahu ayah disahkan sakit dan menghidap penyakit darah tinggi sehingga menyebabkan brain stroke dan hilang memori.

Apakah saat yang paling menggembirakan hidup anda?
- Terpilih jadi pelajar AF8

Apakah halangan terbesar yang pernah anda alami?
- Tidak mendapat kebenaran daripada ibu untuk mendaki Gunung Kinabalu

Senaraikan tiga peristiwa penting yang telah berlaku dalam hidup anda sepanjang tahun 2007-2009.
- 2007 - Sakit anemia
- 2008 - Putus cinta
- 2009 - Habis study

Apakah yang anda lakukan sekiranya tidak terpilih ke Akademi Fantasia?
- Masih bekerja sebagai make up artist dan beautician

Sekiranya anda dilahirkan semula. Siapakah anda?
- Masih ingin menjadi diri sendiri tetapi lebih baik dari sekarang

Sekiranya suara anda diambil kira, apakah perubahan yang ingin anda lakukan ke atas Malaysia dan kenapa?
- Saya ingin menjelajah ke seluruh negara dan menynyi dengan gaya yang tersendirii serta setaraf dengan luar negara dan buat lagu yang boleh diterima semua orang. Tak lah orang asyik minat dengan luar negara je.

Jika anda tersesat di dalam hutan apakah 3 barang yang paling anda perlukan? Kenapa.
- Mancis, parang, tikar – mancis boleh pakai untuk menyalakan api, parang untuk potong kayu dan semak-semak dan tikar untuk tidur.

Apakah hadiah paling istimewa yang pernah anda terima. Kenapa?
- Handphone Sony Ericson W580i dari ayah.. sangat cantik dan berwarna pink

Sekiranya anda diberi 3 permintaan, apakah yang anda inginkan? Kenapa?
- Kontrak rakaman
- Nak rumah di Kuala Lumpur
- Gitar Akustik Yamaha

Sebutkan tiga aset yang ada pada diri anda.
- Suara husky
- Boleh bermain gitar sambil bernyanyi
- Mata

Sambung Baca: http://anizyn.blogspot.com/2010/04/biodata-ain-af8.html#ixzz0pHrOuymH
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2012 Reserved to Ellyayah
Design by Kay SBK